Google Analytics pro začátečníky

Cíl kurzu: účastníci se seznámí se základními koncepty a funkcemi Google Analytics, včetně sledování návštěvnosti, chování uživatelů a základních ukazatelů výkonu. Kurz poskytne praktický návod k nastavení a implementaci kódu Google Analytics na webových stránkách, včetně správného konfigurování cílů a sledování událostí. Účastníci se naučí číst a interpretovat základní reporty v Google Analytics, včetně přehledu návštěvnosti, zdrojů provozu a chování uživatelů.

Délka kurzu: 1 den příp. dle dohody

Obsah kurzu:

  • úvod do Google Analytics: význam a výhody používání Google Analytics pro firmy, registrace a vytvoření účtu (krok za krokem průvodce registrací a vytvořením účtu v Google Analytics), přidání webové stránky (základy přidání a propojení webové stránky s účtem Google Analytics),
  • nastavení a konfigurace účtu: základní nastavení účtu (jak správně nastavit účet a sledovat základní metriky), nastavení cílů a konverze (definice cílů a sledování konverzí na vašem webu), filtry a zpracování dat (jak používat filtry a upravit zpracování dat pro lepší analytické výsledky),
  • analýza základních metrik: návštěvy a uživatelé (jak měřit počet návštěv a jedinečných uživatelů vašeho webu), sledování chování uživatelů (analýza stránek na webu, průchody stránkami a doby trvání návštěvy),  zdroje provozu (zdroje a kanály provozu na webu a jejich analýza v Google Analytics, rozvoj Obsahu a Optimalizace Konverzí Analýza obsahu, jak měřit výkonnost obsahu a sledovat, jak uživatelé interagují s obsahem), A/B testování (základy provádění A/B testů na webu a optimalizace konverzních procesů), optimalizace konverzí (jak využít získaných dat pro optimalizaci stránek a zvýšení konverzí), pokročilé funkce (sledování událostí a specifických cílů na webu pro pokročilou analýzu), vlastní reporty a dashboardy (jak vytvářet vlastní reporty a dashboardy pro sledování specifických metrik).

Google Analytics pro pokročilé

Cíl kurzu: účastníci se naučí pokročilé techniky konfigurace a nastavení Google Analytics, včetně vytváření vlastních dimenzí a metrik, segmentů a vlastních kanálů. Kurz se zaměří na pokročilou analýzu chování uživatelů a využití dat z Google Analytics pro personalizaci obsahu a zlepšení uživatelské zkušenosti. Praktická cvičení budou zaměřena na pokročilé techniky segmentace a cílení publika v Google Analytics, včetně využití vlastních segmentů a retargetingu.

Délka kurzu: 1 den příp. dle dohody.

Obsah kurzu:

  • rekapitulace základů Google Analytics,
  • vytváření vlastních segmentů návštěvnosti a jejich analýza,
  • seskupení obsahu (dle typu stránky, kategorií apod.) a analýza jednotlivých skupin,
  • metody a možnosti měření a vyhodnocování událostí (kliky, stažení, formuláře, objednávkový proces),
  • měření a správné vyhodnocení cílů a konverzních trychtýřů pro e-shopy,
  • slabá místa prezentace včetně technických chyb,
  • export, automatický export dat do MS Excel, Google tabulek,
  • Google Analytics,
  • Google Tag Manager.

Délka jednotlivých kurzů je koncipována v délce od několika hodin do dvou dnů, eventuálně dle dohody lze kurz individuálně uzpůsobit vašim potřebám, zjednodušit či rozšířit, vynechat či doplnit nová témata.

Lektor, termín a místo kurzu lze individuálně dohodnout.